מציאות חדשה שתתרחש ברגע הקסם שבו נעז לצאת ממרחב הזמן המוכר להביט למעלה אל העתיד אליו אנו מכוונים.

משחר עידן “הכפר הגלובאלי” בתקשורת ההמונים ורשת האינטרנט והמשכה בזמינותה ונגישותה במכשירי הטלפון הנייד, התמורות והפיתוחים הטכנולוגיים השפיעו בצורה דרמטית על אורח ואיכות חיי החברה הכלל עולמית שהניחו את היסודות והבשלות למהפכה הבאה בתחום התחבורה, שלפי התחזיות כנראה גם תקדים את זמנה. החדשנות הטכנולוגית בתחבורה נושאת עמה בשורות בתחום איכות הסביבה בהפחתה דרמטית בפליטת מזהמים באמצעות הנעה באנרגיה חלופית, בתחום איכות החיים בתרומה משמעותית בצמצום תאונות הדרכים באמצעות ניהול ערים חכמות וקישוריות בין כלי הרכב ובין תשתיות התחבורה המנוהלים בבינה מלכותית, big data ובשיאה נהיגה אוטונומית.

ברמה הגלובאלית, עולם שירותי תחזוקת רכב, מרכזי שירות/מוסכים, חלקי חילוף, מפעלי ייצור רכב ממנועי שריפה פנימי, יבואני רכב/מכירת רכב, תחנות דלק ועוד.. צפוי לעבור שינוי רדיקאלי מהפכני שמעלה תהיות ושאלות שכיום איש אינו יודע להשיב עליהן. כך גם בעולם ההכשרה האקדמי והמקצועי, אנשי הגות ויזמים פדגוגיים ברחבי העולם מנסים לקרא את התחזיות והתמורות במטרה ליצור מענה פנים-ארגוני למוסדות ההכשרה ולמשק התעסוקה במקצועות רלוונטיים ומבוקשים לעתיד הקרוב.

מה שבטוח, שהקדמה והמהפכה הבאה מבוססת טכנולוגיה השוזרת בתוכה כלי תחבורה ורחפניים הנעים על הכבישים ובאוויר ומערכות שליטה ובקרה מלאה של מערכות מידע מונחות סוגי תקשורת שונים. מקצועות שבהם ישכילו ללמד ולשלב את השניים, יכלו לבסס את מעמדם ויוקרתם לאין ערוך.

כמי שחרט על דגלו את האחריות לטיפוח וקידום הכשרות מקצועיות בענף הרכב בישראל, מזה עשור איגוד המוסכים בישראל משקיע משאבים ומאמצים כבירים בכינון יחסים מקצועיים-בילטראליים עם גופים פדראליים, אקדמיים ומקצועיים במטרה לקיים את לימודי המייסטר לרכב, בישראל.

לצד ההכשרות המסורתיות ברכב ולימודי הנדסאי-מכונות, לימודי המייסטר יחוללו את השינוי התדמיתי שעולה בקנה אחד עם תכנית לימודים ישראלית-אירופאית חדשנית באוריינטציה יישומית לצד כתב הסמכה ודיסציפלינה אירופאית עם הכרה של משרדי העבודה והתחבורה בישראל.

קובי אביטל – יזם, ומנהל התכנית