מוגדר בחוק הפדראלי הגרמני כרב אומן, בעל המעמד (אינסטנציה) הגבוה ביותר בתחום המקצועי אשר אליו הוא שייך (רכב), הרשאי לנהל מוסך ולעסוק בהדרכה וחניכת מתמחים בתחום הרכב כחלק מהכשרתם המקצועית.

באנלוגיה לישראל: בעל כתב הסמכה באוטוטק רכב קל ( מכ”ר, חש”ר, בקרת אקלים וכיווני פרונט) ומדריך טכני למערכות רכב.

אפיון תואר המייסטר

בעל ידע מקצועי רחב ומקיף המשלב מיומנויות טכניות ואינטלקטואליות, בעל יכולת לפתח גמישות והסתגלות לפעול בסביבות עתירות טכנולוגיה ומידע המשתנות באופן תדיר.

כשירות מקצועית – היכולת והנכונות להתמודד עם מצבים וסוגיות מקצועיות בעבודה באופן  ממוקד, שיטתי, עצמאי בצורה בטיחותית ובעל יכולת להפיק רעיונות מקוריים ויעילים לפתרון תקלות מורכבות בזמן סביר.

היכולת להניע ולהנחות את צוות העובדים במוסך באופן מקצועי, איכותי ומובן. כמו כן פיתוח והעצמה מקצועית והרמה האישית של ההון האנושי כגורם תורם למרכז השירות/מוסך, תוך הקפדה דרך ארץ .

ניהול עסקי של מרכז השירות באופן מאורגן ואחראי,  ביצוע תמחור נכון, אמין והגיוני תוך הקפדה על בקרת איכות בביצוע הפעולה המקצועית (תיקון/החלפה/שיפוץ).

כשירות אישית – היכולת לשקול ולהעריך כבעל מקצוע בענף הרכב המצויד בכלי ניהול מתאימים  את סדר העדיפויות במרכז השירות תוך מתן משקל מותאם למקצועיות הנדרשת, לשירות הלקוחות המתבקש, לחוקי הרגולציה ולמגבלות אחרות הקיימות בתהליך העבודה, תוך ביצוע הפעולות באופן עצמאי, אחראי ובביטחון עצמי.

שילוב בוגר תואר המאייסטר בעבודה בענף הרכב בישראל תהיה תרומה לעיצוב עולם העבודה והתעסוקה בתחום זה תוך מתן הדגשת היבטי הבטיחות וכן תרומה לתחום ההכשרה והחינוך הטכנולוגי בישראל.

הדרכה וחניכה – בוגר המייסטר יהיה בעל יכולת להנחות/להדריך בשיטות הדרכה מותאמות לצרכי קהלים ואוכלוסיות מוגדרות –נוער/סטודנטים מתמחים בענף הרכב תוך מתן דגש לצורכי הפרט.

היעדים החינוכיים והמקצועיים בתהליך ההכשרה של  בוגרי מאייסטר

 

היעד העיקרי הוא הסמכת מנהלים מקצועיים לענף הרכב במתכונת רב מערכתית בתחום הידע המקצועי, הניהול העסקי ופיתוח יכולת הדרכה וחניכה.

במהלך תקופת הלימודים, רוכשים הסטודנטים את הכלים, הידע התיאורטי והמעשי  ברמה יישומית  (executive) להתמודדות בביצוע משימות שונות בתחומי ניתוח ואבחון מערכות  הרכב הממוחשבות, רכישת שפה טכנית , תודעת שירות לקוחות, ניהול עסקי וכלי הדרכה וחניכה מתודיים.

שיטת לימודי המאייסטר מבוססת על הרצאות פרונטליות המשלבת הדגמה, תרגול, ניתוח ואבחון,  חקר מקרה ( case study) ופיתוח מיומנויות חשיבה,  המבוססות על למידה חוויתית הנעזרת גם באמצעים מקוונים.

המתאם בין ארבעת תחומי הדעת ( מנהל, פדגוגיה, תורת המקצוע העיוני והיישומי) מייצר כלים ותהליכים המאפשרים לבוגרי התואר יכולת קבלת החלטות ודרכי פעולה שיסייעו בהתמודדות היומיומית באופן איכותי, מקצועי ויעיל.