חינוך טכנולוגי

תכנית הגפ"ן

לאיגוד המוסכים המכללה הטכנולוגית לרכב יש מספר קורסים במערכת הגפ”ן של משרד החינוך שמיועדים להעשרה והעצמת התלמידים הלומדים במגמות הרכב השונות. מטרת התוכניות המוצגות לעיל, לתרום למוטיבציה של התלמידים ללמידה משמעותית יותר, לרענן את שגרת הלימודים בבית הספר ומתן חוויה לימודית שונה התורמת למוטיבציה וללמידה התנסותית.  


דיאגנוסטיקה יישומית (אבחון – דיאגנוסטיקה לכלי רכב)

תקציר התוכנית: מערכות הרכב והמנוע מונות כמאה יחידות בקרה ממוחשבות המעבירות מיליוני קבצי מידע, אותות ופקודות הפעלה באמצעות ממשקי תקשורת בכל נסיעה. אחד האתגרים הבולטים ביותר הוא לאתר ולאבחן את מקור התקלה כשקיים כשל דיגיטלי באחת מהמערכות באמצעות ציוד אבחון המחובר ב- On line לרשת ולמחשב ניהול הרכב. השתלמות הדיאגנוסטיקה במערכות ממוחשבות מעניקה כלים לוגיים, גישה למאגרי מידע מקוונים, קריאה וניתוח דיאגרמות ומטריצות, פיתוח היכולת להסקת מסקנות בתנאי מעבדה סטריליים. עולם הדיאגנוסטיקה מתחלק לרמות התמחות, מרמת בסיס ודרכי איתור תקלות בקומפוננטים ובחיישנים ועד לרמות של עדכוני תוכנה ופיצוח קודי תקלה מורכבים.

המטרה המרכזית של התוכנית ועיקרית: השתלמות במערכות אבחון ברכב – המסיימים את כל השלבים מרמת הבסיס ועד רמת המתקדם תוענק תעודת מאבחן מטעם איגוד המוסכים .

מספר התוכנית במערכת: 13609

אוטוטק דו גלגלי:

תקציר התוכנית: עולם הדו-גלגלי מוכר כאטרקטיבי במיוחד לנוער מתבגר שניתן למנף את החיבה לתחום המוטורי לכישורים ויכולות מקצועיות מרשימות ואף להגברת האחריות הבטיחותית לרוכבים. בהשתלמות זו, יכירו התלמידים את התחום הפיזי-הנדסי של האופנוע בדגש על יציבות ובטיחות, יתנסו בלמידה יישומית של מערכות המנוע, המרכב, המתלים, בלמים, חשמל ועוד. מעבדות המכללה הטכנולוגית לרכב מצוידות ומאובזרות באופנועים וקטנועים, כלי עבודה ייעודיים לצד סגל הדרכה מקצועי ומיומן, שמעניק לתלמידים חוויה חושית להעצמת ביטחונו האישי והמקצועי.

המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: השתלמות מקצועית באוטוטק דו-גלגלי המיועדת לתלמידי התמחות ביישומי אוטוטק במטרה להעשיר את עולם הידע בתחום הרכב הדו-גלגלי.

מספר התוכנית במערכת: 13393

בקרת אקלים (תחבורה מתקדמת – בקרת אקלים)

תקציר התוכנית: מערכת בקרת אקלים הינה רב מערכתית הכוללת תשתית תרמודינמית, חשמלית, מכנית ובקרה אלקטרונית. במהלך הקורס ניישם הלכה למעשה את העקרונות הפיסיקליים ע”י חיבור מערכת חיצונית לבדיקת לחצים במערכת, פקודת ריקון ומילוי קרר וביצוע ואקום למערכת. נעמוד על ההיבטים הבטיחותיים בתהליך בדיקת דליפת קרר במערכת באמצעות מד דליפה דיגיטלי, החלפת חלקים ומכלולים במערכת ואיתור תקלות ישירות ועקיפות.

המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: השתלמות מקצועית- טיפול ותחזוקת בקרת אקלים ברכב

מספר התוכנית במערכת: 13618

הסמכה לרכבי מתח גבוה (רכב היברידי/חשמלי)

תקציר התוכנית: החמרת דרישות איכות הסביבה בעולם הביאו את יצרני הרכב לפתח מנועים חסכוניים בדלק עם נתוני זיהום אוויר נמוכים במיוחד לצד שימוש באנרגיות חלופיות המשלבות מערכות הנעה בחשמל. בכבישי הארץ ובעולם נעים מדי יום אותם כלי רכב בעלי מתח גבוה שמציבים אתגר מקצועי ומרתק לצד דרישות ומגבלות חדשות וכללי הבטיחות לפני מתן שרות לכלי רכב אלו. התקינה אירופאית גובשה ובעקבותיה תקן ישראלי להנחיית כל הגורמים במתן שרותי תחזוקת רכב, אנשי שרות, עובדי מוסך, חילוץ והצלה, להיות מודעים לסכנות החדשות הקיימות ולעבור הכשרה והסמכה מקצועית.

המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: מטרת ההשתלמות – תעודת הסמכה לרכבי מתח גבוה, באמצעות מפגשים פרונטאליים, תרגילי מדידת מתח גבוה במעבדה, יישום פרוטוקול נטרול וחיבור המתח הגבוה ברכבים היברידיים וחשמליים ובחינת הסמכה.

מספר התוכנית במערכת: 13377

רכבי מתח גבוה – השתלמות מקצועית (היברידי/חשמלי ברמת ידע סוג 1)

תקציר התוכנית: לנוכח הטרנספורמציה הדיגיטלית בעולם התחבורה ואימוץ אנרגיות חלופיות כדי להפחית במידה משמעותית את פליטת המזהמים מכלי הרכב, קבע משרד התחבורה הוראת נוהל (146) בדגש על נושא הידע המקצועי והבטיחות הנדרשים בעבודה עם כלי רכב בהם יש מתח חשמלי גבוה ומסוכן. לאור האמור מתבקש שתלמידי מגמת תחבורה מתקדמת יחשפו לתחום העוסק ברכבי מתח גבוה, יכירו את נהלי הבטיחות ויחשפו לטכנולוגיה הקיימת ברכבים בעלי הנעה היברידית וחשמלית . ההשתלמות תתבצע במתקני הלימוד של איגוד המוסכים בישראל. תלמידים שיעברו בהצלחה את ההשתלמות יהיו זכאים לקבל תעודה רמה 01 ברכבי מתח גבוה.

המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: הכרות עם הטכנולוגיה הקיימת ברכבי מתח גבוה, הסכנות הקיימות ברכבי מתח גבוה ואמצעי הבטיחות שיש לנקוט אל מול סכנות אלה.

מספר התוכנית במערכת: 33818

כיול חיישנים ברכבים חכמים (ADAS)

תקציר התוכנית: ענף הרכב הגלובאלי נמצא בשיאה של נסיקה טכנולוגית בהטמעתן של מע’ הייטק דיגיטאליות משולבות בינה מלאכותי, הנעה באנרגיה חלופית ועד שליטה אקטיבית בתמרונו של הרכב בכביש. תפנית רדיקאלית זו יצרה אתגר דרמטי למערך השירות והתחזוקה בהשמת אנשי מקצוע עם פרופיל אקדמי שונה והעמיקה אף יותר את המחסור בכ”א עמו מתמודד הענף בשנים האחרונות. קורס מכייל מערכות חישה חכמות יעניק לסטודנטים אמצעים אינסטרומנטאליים מונחי ספרות/מאגרי מידע מקצועיים בשפה האנגלית, ביישומם הלכה למעשה במעבדות הרכב במכללה, מהווה שלב הכרחי בעיצוב דמותו של הבוגר המתמחה בניתוח מערכות ממוחשבות וקבלת החלטות טכניות-מקצועיות.

המטרה המרכזית של התוכנית ועיקריה: חשיפת הסטודנטים למערכות חישה חכמות וכיולם במעבדת הרכב, יעניק לבוגרים יתרון טכנולוגי תחרותי לקראת שיבוצם ביחידות צה”ל המובחרות ובענף שירותי הרכב בישראל.

מספר התוכנית במערכת: 13630